SEO

SEO çalışmaları çok kapsamlı, bilgi ve deneyim gerektiren, arama motorlarının güncel algoritmalarına göre şekillendirilen, ziyaretçi/kullanıcı deneyimini temel alan işlemlerdir. Ajans.io Dijital Pazarlama Ajansı olarak her geçen gün önemini artıran dijital çözümler alanında web sitelerine SEO hizmeti veriyor; başarı odaklı çalışmalarla önemli işlere imza atıyoruz. 

SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

SEO (Search Engine Optimization) terimi, Türkçe ifade ile Arama Motoru Optimizasyonu, web sitelerinin (e-ticaret siteleri, bloglar, kurumsal web siteleri, vb.) arama motorlarında (Google, Yandex, Bing, vb.) konumlanması ile ilgili önemli bir unsurdur. Açık bir ifadeyle SEO konusunda başarılı olan platformlar, arama motorlarında daha üst sıralarda yer alır. 

SEO'da hedef, belirli anahtar kelime (keyword) ve anahtar kelime gruplarıyla arama motorlarında iyi konum elde ederek, organik arama trafiğinde maksimum ziyaretçi sayısına ulaşmaktır. Bu hedef doğrultusunda web siteleri, tüm yönüyle SEO'ya uyumlu hale getirilir. 

Arama motorlarında üst sıralarda yer almak, web sitelerine ne gibi avantajlar sunar? 

Cep telefonları, bilgisayarlar, tabletler, smart TV'ler, vb. aklınıza gelebilecek, internete bağlanabilen tüm cihazlar; kullanıcılar için bir nevi bilgi kaynağı, araştırma merkezidir. 7'den 70'e her internet kullanıcısı, merak ettiği konuları, öğrenmek istediği bilgileri, satın almak istediği ürün ve hizmetleri bu tür kaynaklar vasıtasıyla araştırmaktadır. En önemli araştırma aracı da şüphesiz arama motorlarıdır. 

Arama motorlarında görünürlüğü daha iyi olan web siteleri, daha fazla ziyaretçiye, okuyucuya veya potansiyel müşteriye sahip olur. Bu da markanın bilinirliğini ve değerini artırır. E-ticaret sitelerinde ise direk olarak satışların artmasını beraberinde getirir. 

SEO Danışmanlığı ve SEO Hizmeti

Kurumsal şirketler, e-ticaret platformları, bloglar ve web siteleri başarıya ulaşmak için SEO çalışması yaptırmak istemekte ve bu konuda profesyonellerle işbirliği yapmaktadır. SEO danışmanlığı ve SEO hizmeti adı altında yapılan çalışmalarla ulaşılan başarılar neticesinde doğal trafik artışı söz konusu olur. Bu trafiğe, organik trafik veya ücretsiz trafik adı verilir. Daha açık bir ifadeyle SEO başarısı, herhangi bir reklam bütçesi ve ekstra harcama yapmadan web sitesinin arama motorlarındaki doğal konumu sayesinde sürekli bir ziyaretçi kazanımı sağlar.

SEO Hizmetleri Hangi İşlemleri Kapsar?

SEO hizmetlerimiz, web sitenizin mevcut konumunu, hedeflerini ve bu hedeflere nasıl ulaşabileceğinizi daha iyi anlamak için yapılan tüm işlemleri kapsar. Her web sitesi farklıdır, bu sebeple SEO çalışmaları her site için özel olarak yapılır. SEO'da neler yaptığımıza dair genel başlıkları şu şekilde gruplandırabiliriz:

Teknik Optimizasyonlar

Bir web sitesi oluşturulurken, sadece göze hitap eden unsurların tasarımı değil; aynı zamanda arama sonuçlarında web sitenizin konumuna etki edebilecek teknik ayrıntıları dikkate almak gerekir. Teknik optimizasyonlar, Google arama sonuçlarında web sitesinin sıralamasını etkileyen bazı faktörleri kapsar:

  • Sayfa yüklenme hızı,
  • İç ve dış bağlantılar,
  • Mobil uyumluluk (responsive),
  • Site haritasının erişilebilirliği,
  • Kodlama,
  • Eklentiler.

Teknik optimizasyon çalışmalarını yaparken, web sitesinin teknik yapısını inceliyor, analiz ediyor, mevcut hataları ve sorunları gideriyor; site içi SEO ve site dışı SEO çalışmalarının temelini oluşturuyoruz. 

İçerik Optimizasyonu

SEO'nun başarılı olabilmesi için gerekli en önemli işlemlerden birisi web site içerik optimizasyonudur. İçeriğin mümkün olan en geniş hedef kitleye ulaşabilecek şekilde optimize edilmesi süreci olarak özetlenebilir. Web sitesinin ilgili anahtar kelimelerde, arama motorlarında iyi bir sıralama alması için içerik optimizasyonu hayatidir. 

  • İçerik optimizasyonu ile web sitesinin kazanımları şu şekilde sıralanabilir:
  • Arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) daha iyi bir sıralama elde edilir.
  • Web sitesinin bağlantı sayısında artış olur.
  • Kullanıcılara hizmetler, ürünler ve firma hakkında bilgi verilir.
  • Sosyal etkileşim teşvik edilir. Sosyal medya paylaşımları artar.
  • Satış miktarının artırılması sağlanır.
  • Ziyaretçiler web sitelerinde daha fazla zaman geçirir.
  • Marka bilinirliği, itibarı ve güveni artar.

Off Page (Dış SEO) Çalışmaları

Arama motorları, bir sayfanın sıralamasını belirlerken, birçok faktörü göz önünde bulundurur. Off Page SEO, teknik SEO'nun web sitesi dışında gerçekleştirilen çalışmalarıdır. Bazı faktörler web sitesi içeriğine ve performansına dayalı olsa da Google, web sitenize ilişkin anlayışını alan adınızın dışındaki kaynaklar aracılığıyla toplar. Bu sebeple sayfa dışı SEO çalışmaları çok değerlidir.

Sayfa dışı SEO, hassasiyet ve profesyonel bir yaklaşım gerektiren çalışmalardır. Web sitesinin ilgili anahtar kelimeleri, kategorileri ve sektörü ile ilgili analizlerin gerçekleştirilmesinin ardından; otoriter ve güçlü bağlantılara ihtiyaç duyulur. Off Page SEO konusunda yapılan temel çalışmalar şunlardır:

Bağlantı Oluşturma

Arama motorları açısından referansı bol ve güçlü olan web siteleri her zaman değerlidir. Bu kapsamda sitenize kefil olacak başka sayfalara ihtiyacınız olacak. Geri bağlantıların çalışma mantığı budur. Kazanılabilecek en etkili bağlantılar; editöryal yayıncıların veya tüketicilerin markanızdan organik olarak bahsettiği doğal veya kazanılmış bağlantılardır. 

Sosyal Medya

Muhtemelen sosyal medyayı bir SEO stratejisinden çok bir marka bilinirliği aracı olarak düşünüyorsunuz. Fakat alan adı yetkisi kazanmanın ve arama motoru sıralamanızı yükseltmenin en etkili yollarındandır. Sosyal medyada içerik paylaşımı ve trafiği web sitenize yönlendirdiğinizde, bu durum Google'a çeşitli kaynaklardan trafik aldığınızı ve ilgi çekici yüksek kaliteli içeriğe sahip olduğunuzu gösterir. 

Daha fazla sosyal medya etkileşimi, daha fazla paylaşım, geri bağlantı ve tıklama ile sonuçlanır ve alan adı otoritesi oluşturmaya yardımcı olur. 

Yerel SEO (Google Haritalar - Benim İşletmem)

Site dışı SEO'yu ilgilendiren etkili çalışmalardan birisi yerel SEO'dur. Bir siteyi yerel arama sonuçları için optimize etmeyi içeren bir strateji olarak tanımlanabilir. Yerel SEO çalışmaları genel olarak fiziki bir mekanda faaliyet gösteren işletmeler, restoranlar, kuaförler, süpermarketler, vb. coğrafi konumlardaki tüketicilere hizmet veren işletmeler için uygulanır. 

Yerel SEO çalışmalarının başarıya ulaşabilmesi, Google My Business (Google Benim İşletmem) aracılığıyla Google Haritalar'ın etkili bir şekilde kullanılmasıyla doğru orantılıdır.

"Google tarafından geliştirilen pek çok ücretsiz araçtan birisi gibi Google My Business, işletme sahiplerinin işletme bilgilerini oluşturarak, doğrulayarak ve düzenleyerek çevrimiçi varlıklarını yönetmeleri amaçlanan internet tabanlı bir hizmettir."

Google ve Google Haritalar'da arama yapanların; şirket, marka ve site hakkında adres, çalışma saatleri ve iletişim bilgileri gibi istenen bilgilere ulaşılabilmesi için hızlı ve kullanışlı bir araçtır. Google My Business, sadece SEO erişiminizi ve arama motoru sıralamanızı iyileştirmekle kalmaz; aynı zamanda doğal bir şekilde öne çıkmanızı sağlayan bir pazarlama ve reklam aracıdır.