Eğer web sitesi sahibiyseniz ve trafiğinizi artırmak istiyorsanız, araştırmalarınızda mutlaka backlink edinmenin SEO için önemli olduğuna işaret eden açıklamalarla karşılaşmışsınızdır. Fakat neden Google için önemli bir sıralama faktörü? Neden web siteleri için bir üstünlük kriteri? Backlinkin ve backlink almanın neden önemli olduğunu öğrenmek için okumaya devam edin.
Backlink, bir web sitesindeki bir sayfadan başka bir siteye verilen bağlantıdır. Gelen bağlantı olarak da adlandırılan backlink, herhangi bir dış kaynaktan sitenize ziyaretçi çekebilir. Bu dış kaynak bir haber sitesi, bir blog, bir çevrimiçi dizin veya ücretli bir sponsorluk olabilir.
Backlink olmadan etkili bir SEO stratejisi ortaya koymak zor. Fakat ziyaretçilerine ne istediğini veren siteler için backlink, doğal bir şekilde, kendiliğinden edinilir. Kullanıcılar bir içeriği sosyal medya hesabında paylaşabilir, bir forum sitesinde alıntı olarak yer verebilir veya bir makale içerisinde kaynak olarak gösterilebilir.
Yani web siteniz kaliteli içeriklerle, kullanıcının aradığı bilgilerle ve en önemlisi referans olarak gösterilebilecek argümanlarla doluysa; zaman içerisinde doğal bir şekilde backlink edinilmiş olur.
Tüm bunlara karşı, kendiliğinden büyümek yerine daha hızlı bir SEO gücü elde edebilmek ve daha fazla trafik miktarına, daha kısa sürede ulaşmak için bazı kaynaklardan backlink elde edilebilir. Yazımızın devamında bu konuyla ilgili bir alt başlık oluşturmuş olacağız.
Eğer SEO gücünüzü artırmak için backlink almak istiyorsanız, mutlaka backlink türlerini ve siteniz için hangisinin yararlı olacağını bilmelisiniz.
A sitesi dofollow bağlantısıyla B Sitesine bağlanırsa, Google, B sitesini güvenilir bir kaynak olarak görür. A Sitesi, bir nofollow bağlantısıyla B Sitesine bağlantı veriyorsa, B Sitesine hiçbir şekilde kefil olmaz.
Nofollow linkler rel=”nofollow” niteliğini kullanarak arama motorlarına bağlantının takip edilmemesi gerektiğini işaret eder. Dofollow linklerde ise takip etme özelliği yoktur. Ayrıca dofollow linklerde PageRank değeri de aktarılmaktadır.
Dofollow backlink şu şekilde görünür:
<a href=”https://www.ajansio.com.tr/”>Bu bir dofollow link</a>
Nofollow backlink şu şekilde görünür:
<a href=”https://www.ajansio.com.tr/” rel=”nofollow”>Bu bir nofollow link</a>
Web sitesi geri bağlantıları, varsayılan olarak, takip edilen geri bağlantılardır. Ancak bir web sitesi sayfasının veya bir gönderinin yazarı, sayfalarını/gönderilerini düzenleyerek bunları nofollow bağlantılara dönüştürebilir. Facebook, Twitter ve diğer sosyal medya sitelerinden aldığınız linkler genellikle nofollow linklerdir ve aynı şey blog yorumları ve forumlardaki linkler için de geçerlidir.
Fakat bu açıklamalar sizi yanıltmasın. Nofoloow linklerin işe yaramaz olduğunu söylemiyoruz. Yüksek trafiğe sahip bir web sitesinden nofollow backlink alırsanız, bu sitenin size göndereceği tüm doğrudan trafikten yararlanmaya devam edersiniz. Sadece bu bağlantıdan çok fazla SEO avantajı elde edemezsiniz.
Web site sahipleri, bazı durumlarda içeriklerinin, ürün veya hizmetlerinin tanıtılması için blog gibi dış kaynaklardan ücret karşılığı backlink satın alır. Bu durumda linke yer veren site, Google’a bu durumu bilgilendirmek için rel=”sponsored” özelliğini kullanır. Bunun anlamı, linkin bir sponsor bağlantı niteliği taşımasıdır.
Google’ın site yöneticisi yönergeleri için bir ihlal olan para karşılığı link satın alma durumu, arama motorları tarafından tespit edildiği takdirde, linkin bağlandığı sitenin ceza almasına ve arama sonuçlarında olumsuz yönde etkilenmesine neden olur. İşte bu nedenle, ücretli ve sponsor linklere rel=”sponsored” özelliği eklenir. Ücretli ve sponsorlu backlink, şu şekilde görünür:
<a href=”https://ajansio.com.tr/” rel=”sponsored”>Bu bir sponsorlu link</a>
UGC terimi, Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikleri ifade etmek için kullanılır. Forumlardan ve bloglardan gelen linkleri ifade eder. Aşağıda yer alan bir UGC link türüyle karşılaşırsanız, bunun anlamı, linkin site yöneticisi tarafından değil; başka bir kullanıcı tarafından yerleştirildiğini Google’a bildirmektir.
UCG linkleri şu şekilde grünür:
<a href=”https://www.ajansio.com.tr/” rel=”ugc”>Bu bir UGC linki</a>
Backlinklerinizi gözden geçirmek, yönlendiren etki alanlarının kalitesini belirlemek ve çevrimiçi görünürlüğü artırmak için yüksek kaliteli backlink edinmek çaba gerektirir, ancak buna değer.
Arama motorları düzenli olarak bilgi toplar ve herhangi bir sorgu için internet sitelerinin arama sonuçlarında nerede sıralanacağına karar verir. Sayfalarınız daha fazla backlink aldıkça, sayfa sıralamaları yükselir ve bu da onlara daha iyi görünürlük ve daha fazla organik trafik sağlar.
Bağlantılara tıklayarak yeni web sitelerini bulma şeklinize benzer şekilde, arama motorlarının botları da henüz dizine eklemedikleri sayfaları keşfetmek için backlinkleri takip eder.
Tarama işlemi, daha önce dizine eklenmiş sayfalarla başlar; bu nedenle, yeni bir sayfa başlattıysanız, kurulmuş bir sitedeki backlinkler Google'ın onu daha hızlı bulmasına yardımcı olabilir.
Arama motorları, ipuçlarını saygın olduğunu düşündükleri platformlardan alır. Halihazırda Google'ın onay damgasını almış bir site, sayfanıza ziyaretçi gönderdiğinde, o sitenin otoritesi sizin sitenize de yansır. Bu iyi kazanılmış bir backlinktir, genellikle bağlantılı sayfaların değerli içeriğe sahip olduğunun Google tarafında iyi bir göstergesidir.
Özenle seçilmiş, alakalı bir siteden alınan bir backlink yalnızca trafiği artırmakla kalmaz, aynı zamanda web sitenizdeki dönüşüm noktalarına nitelikli potansiyel müşteriler gönderebilir. Yönlendiren sitenin okuyucu kitlesinin sizinkiyle iyi eşleştiğini varsayarsak, satış yapabileceğiniz potansiyel müşterilere sahip olmanız kolaylaşmış olur.
Backlink edinmek, kapsamlı bir SEO stratejisinin önemli bir parçasıdır ve içerik oluşturma çabalarını desteklemeye hizmet eder. Daha da iyisi: backlinkler, reklamlardan veya e-posta pazarlama kampanyalarından daha uzun ömürlüdür. Backlinkler, yönlendiren etki alanında kalma ve eklendikten çok sonra siteniz için çalışmaya devam eder.
Web sitenize backlink almak için sektörünüzle ilgili kapsamlı bir araştırma yapabilir, ücretli olarak veya iş birliği teklifiyle, ilgilenip ilgilenmeyeceklerini görmek için saygın ve tanınmış web siteleri arasından herhangi biriyle bireysel olarak iletişime geçebilirsiniz. İletişim sırasında hangi link türünü elde edebileceğiniz ve daha fazla bilgi için linki alacağınız web itesi sahibiyle detayları görüşebilirsiniz.
Fakat talebinize kesin olarak cevap verilecektir diyemeyiz. Bu strateji, aynı zamanda enerjinizi de düşürebilir ve zamanınızı alabilir. Bu nedenle birçok web yöneticisi ve işletme sahibi, tüm işleri kendileri yapmaya çalışmak yerine yüksek kaliteli geri bağlantılar satın almayı tercih ediyor.
Organik veya doğal backlinkler: Bu tür backlinkler, bağlantılı sitenin sahibi tarafından herhangi bir işlem yapılmadan bir geri bağlantı alındığında elde edilir. Adından da anlaşılacağı gibi, organik backlinkler satın alınmaz. Sadece kaliteli içerik oluşturmanız ve insanların onu çevrimiçi platrormlarda başkalarıyla paylaşmasını umabilirsiniz.
Manuel backlinkler: Adından da anlaşılacağı gibi bu tür backlinkler, harekete geçtiğinizde ve bir bağlantı almak için iletişime geçtiğinizde oluşturulur. Bir siteye ulaşır ve bir bağlantı talep ederseniz, o zaman bu bağlantı, siz onu oluşturmak için harekete geçtiğinizde manuel hale gelir.
Kendi kendine oluşturulan backlinkler: Bunlar, site sahibi sitelerini bir yere bağladığında oluşturulur. Bir bağlantı elde etmenin en basit yolu olduğu için bu cazip görünse de, tüm bağlantıların eşit yaratılmadığını, kendi kendine oluşturulan bağlantıların düşük kaliteli olacağını ve bu nedenle sıralamanıza gerçekten zarar verebileceğini unutmayın.