SEO olarak isimlendirilen arama motoru optimizasyonunun, başarılı bir dijital pazarlama stratejinin çok önemli bir unsuru haline geldiği inkâr edilemez bir gerçek haline gelmiştir. Ancak söz konusu SEO olduğunda, her markanın aynı stratejik yolu izlemesinin doğru olmadığının bilinmesi gerekir. B2B (İşletmeden işletmeye) ya da B2C (işletmeden tüketiciye) SEO benzer stratejilerden oluşsa bile, markaların hedef noktalarına göre belli başlı farklılıkların olduğunu söylemek mümkündür.

B2B SEO, diğer işletmeler için ürün ve hizmet sunan işletmelerin, çevrimiçi görünürlüğünü ve arama motoru sıralamalarını geliştirmek amacıyla tasarlanan bir dijital pazarlama stratejisi olarak bilinir. Daha çok bireysel tüketicileri hedefleyen B2C şirketlerin tam tersi B2B şirketleri, diğer işletmelerle ilişki kurmaya ve çözüm odaklı hizmetler vermeye odaklanır.

Ürün ve hizmetlerini diğer markalara sunmak isteyen tüm markalar, arama motorunda ve dijital ortamda görünürlüklerini artırmak için etkili bir B2B SEO stratejisi oluşturmak zorundadır. Dijital pazarlama konusunda diğer markaları hedef kitle olarak görmek, temel tüketicilerden daha zorlayıcı olabilir ve bu markalar için B2B SEO stratejisi çok daha geniş kapsamlı eylemler gerektirebilir.

B2B Nedir?

Farklı sektörleri hedef alan satış faaliyetleri, B2B olarak isimlendirilir. Söz konusu olan bu iş modeli, aynı şirketin farklı alanlarında faaliyet gösteren üretici ve satıcılara hizmet vermesine dayalıdır. Örnek vermek gerekirse; bir mobilya üreticisine ve inşaat firmasına ahşap malzeme satışı yapan şirketin çalışmaları B2B kapsamında değerlendirilir.

B2B SEO Nasıl Yapılır?

Başarılı ve sonuç odaklı bir B2B seo çalışması yapmak; hedef kitlesini anlamayı, kapsamlı anahtar kelime araştırması yapmayı, değerli içerikler oluşturmayı, sayfadaki öğeleri optimize etmeyi, yüksek kaliteli geri bağlantılar oluşturmayı ve çabaları sürekli olarak izleyerek optimize etmeyi içerir. Ayrıca B2B, şirketlerin kendi aralarında satış ve pazarlama yaptığı işlemler olarak gerçekleştirilir.

B2B SEO Neden Önemlidir?

B2B SEO kavramını incelemek gerektiğinde, B2B SEO’nun markalar açısından neden önemli olduğunu anlamak çok zor değildir. Birçok marka diğer işletmeleri hedeflerken, farklı pazarlama kanallarını etkin şekilde kullansa bile dijital dünyada işletmeler arası pazarlama stratejilerinde SEO çok önemli bir konumda yer alır. Günümüz şartlarında her şeyin çevrimiçi hale geldiği modern çağda, markaların pazarlama ve iletişim için dijital ortamları tercih etmesi ise bütçe ve verimlilik anlamında son derece avantajlıdır.

B2B SEO Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

B2B SEO stratejilerinin sunduğu avantajlar dikkat çekse bile, bu stratejilerin uygun şekilde eyleme geçirilmesi ve sürekliliğin sağlanması oldukça önemlidir. B2B SEO nasıl yapılır sorusunun cevabı şu şekildedir:

  • Hedef kitleyi tanımlamak: İdeal bir B2B için öncelikle müşterileri anlamak ve tanımlamak gerekir. Sorun noktaları, zorlukları, ihtiyaçları gibi soruları sorarak işleme başlamak kolaylaşır. SEO stratejileri, bu özel ihtiyaçları karşılayacak şekilde uyarlanmalıdır. Hedef kitlesi ve onlar hakkında yeterince bilgi sahibi olmak, stratejinin sonuç olarak başarıya ulaşmasını kolaylaştırır,
  • Anahtar kelime araştırması yapmak: Sektör hakkında en yüksek etkili ve alakalı olan anahtar kelimeleri belirlemek için, kapsamlı bir anahtar kelime araştırması yapılması gerekir. Değerli anahtar kelimeleri bulmak için, Google anahtar kelime planlayıcı gibi araçları ve sektöre özel anahtar kelime araştırma araçlarını kullanmak mümkündür. B2B stratejilerinin çeşitli anahtar kelime araştırması gerektirdiğini ve en doğru şekilde hedef kitleye ulaşmak için sektörle alakalı olan uygun kelimeleri tercih etmek gerektiğini bilmenizde fayda vardır,
  • Sayfa içi optimizasyon: Seçilen anahtar kelimeleri kullanarak meta açıklamalar, başlık etiketleri ve içerik de dahil olmak üzere, web sitesini sayfa içi optimize etmeniz gerekir. Bu içeriğin hedef kitlesi için alakalı, değerli ve bilgilendirici olduğundan emin olmak önemlidir. Ayrıca içeriklerin otorite oluşturmasına ve ilgili alana dair yol gösterici özellikler taşıdığından emin olmak, hedef kitlenize değer katan ve onların ihtiyaçlarını fark ettiğinizi gösteren içerikler ile stratejileri iş anlaşmasına ve satışa dönüştürme hızınız artar,
  • İçerik pazarlaması: Hedef kitlesini bilgilendiren, eğiten ve sorunlarını çözen yüksek kaliteli içerikler hep bir adım öne çıkmanızı sağlar. Sektördeki uzmanlığınızı ve otoriteyi sergileyen blog gönderiler, teknik incelemeler, vaka çalışmaları ve diğer içerik formatlarını yayınlamalısınız. Aynı zamanda farklı sektörlerdeki E-E- A- T kavramlarını unutmamak gerekir. Hassas olan konularda kaliteli ve doğru bilgiler vermek, güvenilir bir işletme olduğunuzu gösterir,
  • Bağlantı oluşturma: Otoritesi yüksek olan web siteleri ile ilişki kurarak ve yüksek kalite geri bağlantılar kazanarak çok güçlü bir backlink profili oluşturabilirsiniz. Oluşturulan bu kaliteli geri bağlantılar, web sitenizin arama motoru gözünde güvenilirliğini ve otoritesini artırır. Sektörle alakalı yüksek kaliteli ve ilgili siteleri ve blogları tercih etmek, geri bağlantıların web sitesinin bu durumdan olumlu anlamda etkilenmesini sağlar,
  • Teknik SEO: Mobil uyumluluk, site hızı ve uygun olan URL yapısı gibi problemleri ele alarak web sitesinin teknik açıdan çok daha emin olmanız gerekir. Bu teknik noktalar, SEO performansını önemli ölçüde etkiler. Standart tüketicilerde olduğu gibi, B2B pazarlama konusunda da potansiyel müşterileriniz geç açılan ya da doğru şekilde yüklenmeyen sayfalardan pek hoşlanmaz,
  • Analitik ve ölçüm: SEO performansını yakından takip etmek için Google Analytics ve Google Search Console gibi analiz araçlarını kullanabilirsiniz. Bu stratejilerin etkinliğini değerlendirmek için anahtar kelime sıralamaları, organik trafik ve dönüşüm oranları gibi temel ölçümleri takip edin. Sonrasında ise elde edilen bu verileri stratejilerinizi daha verimli hale getirmek amacıyla kullanın. B2B SEO stratejilerini zayıf ve güçlü yönlerine göre gerektiği durumlarda düzenlemek işe yarayacaktır,
  • Sürekli optimizasyon: SEO sürekli olarak devam eden bir süreçtir. Performans verilerini sürekli olarak analiz etmek, algoritma değişikliklerine uyum sağlamak ve gelişen dijital ortamda rekabetçi kalabilmek için stratejileri sürekli olarak geliştirmek de fayda vardır. İçerikleri düzenli olarak paylaştıkça ve onları güncellendikçe, web sitenizin teknik SEO performansını sağlıklı düzeyde tuttukça pazarlama hedeflerine daha kolay şekilde ulaşabilirsiniz.

B2B SEO’nun Özellikleri

B2B SEO’nun temel özellikler şu şekilde sıralanabilir

  • Hedef kitle: B2B için SEO, bireysel tüketicilerin dışında iş uzmanlarından, satın alma ekibinden ve karar vericilerden oluşan niş bir kitleyi hedef haline getirir. B2B pazarlama konusunda hedef kitle, B2C hedef kitlesinden daha kısıtlı ve dar olabilir. Ancak elde edilecek olan hedef kitlenin değeri ve getiri potansiyeli, B2B hedef kitlesinin önemini ispat eder,
  • Daha uzun satış döngüsü: B2B işlemleri, genel olarak B2C işlemlerden çok daha karmaşık ve karar verme süreçlerini daha uzun satış döngülerini içine alır. Tüketicilerin temel ihtiyaçları için karar vermesinin B2B pazarlama ve ticarette söz konusu büyük ölçekli satımlar ya da uzun süreli iş ortaklarıdır. Markalar, bu gibi kararlar için sunumlar, toplantılar ve diğer süreçlerle karşı karşıya kalır,
  • Anahtar kelime seçimi: B2B SEO, sunulan tüm ürün ve hizmetlerin uzmanlık niteliğinden kaynaklı, genel olarak daha spesifik seçilen ve sektöre özel anahtar kelimeler gerektirir. Ayrıca bu işletmeleri hedefleyen özel anahtar kelimeler, bu alandaki dijital pazarlama faaliyetleri açısından yüksek rekabet içerir. Yüksek sayıda potansiyel müşteri yerine, daha az sayıda hedef işletmenin olması, B2B pazarlamaya odaklanan markaların çok daha iyi bir anahtar kelime planlaması yapmasını gerektirir,
  • Potansiyel müşterileri yaratma: B2B SEO’nun temel hedefi, uzun süreli iş ilişkilerine dönüştürülebilecek yüksek kaliteli potansiyel müşteriler ortaya çıkarmaktır. Bu bağlamda uzun süreli iş ortakları ve büyük iş anlaşmaları için markaların B2B SEO konusunda başarılı olmasını ve markalarla anlaşabilmesini gerektirir,
  • İçerik derinliği: B2B SEO, ticari müşterilerin benzersiz şekilde ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla teknik incelemeler, teknik kılavuzlar ve vaka çalışmaları gibi derinlemesine eğitim içeriği gibi materyaller oldukça önemli bir konumda yer alır. Markaların B2B SEO alanlarında üretim sağladıkları içeriklerde uzmanlıklarını ve sektörlerinde çok önemli bir parça olduğunu açık şekilde göstermeleri gerekir.

B2B ve B2C SEO Arasındaki Fark Nedir?

  • Hedef kitle:

B2B: Kuruluşlarda yer alan işletmeleri, karar vericileri ve profesyonel çalışmalar yapan kişileri hedef alır,

B2C: Sadece bireysel tüketicileri hedef alır.

  • Satış döngüsü:

B2B: Çoklu değerlendirmeler ve karar vericilerden kaynaklı, daha uzun ve daha karmaşık satış döngülerini içerir,

B2C: Daha çok kısa ve basit satış döngüleri vardır. Kısa bir karar aşamasından sonra, bu stratejiler satışa dönüştürülebilir,

  • Anahtar kelime özgünlüğü:

B2B: Ürün ve hizmetlerin uzmanlık gerektiren doğasından kaynaklı, sektörde teknik ve özel anahtar kelimeler ihtiyaç duyulur,

B2C: Daha tüketici ve genel odaklı anahtar kelimeler kullanılır.

  • İçerik türü:

B2B: Vaka çalışmaları, teknik incelemeler ve teknik kılavuzlar gibi derinlemesine bir içeriğe dayanır,

B2C: Ürün incelemelerine, açıklamalarına ve yaşam tarzı içeriğine odaklanır,

  • Profesyonel müşteri yaratma ve direkt satış:

B2B: İlk olarak potansiyel müşteri yaratma ve doğru bir ilişki kurmaya odaklanır,

B2C: Doğrudan satışları ve anında geri dönüşümleri vurgulayan prensibi vardır.

Söz konusu dijital dünyada ve arama motoru optimizasyonunda üst sıralara yerleşmek ve rakiplerinizden bir adım öne çıkmak olduğunda, Ajans İO her zaman yanınızdadır. Üst düzey kalite standartlarında, tamamen müşteri odaklı çalışma prensibiyle dijital pazarlama alanında var olmanızı sağlayan Ajans İO kalitesini yaşamak için web sitemizi ziyaret edebilir, iletişim numaralarını kullanarak alanında uzman ekibimizle hemen irtibat kurabilirsiniz.