Google, çok sayıda kullanıcının merak ettiği konuları on – line sorgulamak amacıyla gerek masaüstü gerekse mobil cihazlar yardımıyla sıkça kullandığı popüler bir arama motoru olarak karşımıza çıkar. Kullanıcılar genellikle arama sorgularına karşılık ilk sırada konumlanan birkaç internet sitesini ziyaret eder. İlk sıralarda konumlanan bu internet sitelerinin hemen altında ise “Kullanıcıların Yaptığı Diğer Aramalar” başlığı yer alır.

Kullanıcıların Yaptığı Diğer Aramalar veya Kullanıcılar Bunları da Soruyor şeklinde isimlendirilen bu bölümlerin işlevi ve ne amaçla kullanıldığı ise merak konusudur. Google’ın bu yeni ve önemli özelliği hususunda kaleme aldığımız içeriğimizin ziyaretçilerimizce dikkatle incelenmesini tavsiye etmekteyiz. Şimdi, söz konusu özelliğe yakından mercek tutalım.

“Kullanıcıların Yaptığı Diğer Aramalar” veya “Kullanıcılar Bunları Da Soruyor” Özelliği Nedir?

Google’ın kullanıcı deneyimini maksimize etmek amacıyla geliştirdiği özelliklerden biri olan “Kullanıcıların Yaptığı Diğer Aramalar” veya “Kullanıcılar Bunları da Soruyor” özelliği; kullanıcıların sorguladıkları konu ile alakalı olarak farklı arama opsiyonları sunan, sorgu sürecini iyileştirerek kullanıcı deneyimini geliştiren, artıran, diğer arama motorlarına kıyasla alternatifsiz bir sorgu özelliğidir.

Kullanıcılar, söz konusu özellik sayesinde, Google üzerinden gerçekleştirdiği sorgulara ve yanıtlara daha isabetli sonuçlar bulma olanağına sahip olur. Özellikle vurgulamak gerekir ki, önerilen arama sorguları yalnızca ilk sayfada gösterim alanı bulur. İkinci, üçüncü veya sonraki sayfalara geçildiği takdirde bu özellikten yararlanılamaz.

“Kullanıcıların Yaptığı Diğer Aramalar” Özelliği Ne İşe Yarar?

Kullanıcıların Yaptığı Diğer Aramalar özelliği, Google kullanıcılarının arama sorgularına daha tatminkar sonuçlar sunabilmek amacıyla, diğer kullanıcıların yaptığı ilişkili ve benzer aramalardan yola çıkarak çeşitli alternatif sorgula seçenekleri sunar. Bunu yapabilmek içinse son yıllarda hızla önem verdiği ve geliştirdiği algoritmalarından yardım alır. Bu algoritmalar temelde;

  • Diğer kullanıcıların benzer yöndeki sorguları,
  • Önceki arama geçmişi,
  • Konum,
  • Dil ve benzer faktörlerden yararlanarak sonuç çıkarır.

Bilhassa mobil cihazlarda çok daha fazla kullanılan bu önemli özellik, kullanıcıların sorgu sürecinin daha pratik, konforlu ve hızlı gerçekleşmesini sağlar. Sorgu deneyimini artırmak sürekli güncellenen ve geliştirilen bu özelliğin yakın gelecekte çok daha yaygın kullanılacağı aşikar. Şimdi, söze konu özelliğin kullanıcılara sunduğu başlıca avantajlara değinelim:

  • Sorgu sürecini hızlandırır, arama işlemi için harcanan zamanı minimize eder.
  • Konu ile ilişkili olarak, geçmiş sorgulardan ve diğer kullanıcıların aramalarından hareketle alternatif seçenekler sunar.
  • Arama sorgularına dayalı olarak diğer kullanıcılarca gerçekleştirilmiş benzer aramalar sayesinde daha isabetli ve doğru sonuçlar sunulmasına yardımcı olur.
  • Arama sorgularını genişletir.
  • Araştırmaya konu hususlarda doğru bilgiye erişimi kolay kılar.
  • Kullanıcı deneyimini en üst düzeye çıkarır.
  • Trafik, erişim ve etkiletişimi artırır.
  • Arama Motoru Optimizasyonunu iyileştirir.
  • Başarılı bir içerik pazarlama stratejisi oluşturulmasına katkı sağlar.

Kullanıcıların Yaptığı Diğer Aramalar Özelliği Nasıl Aktif Edilir?

Kullanıcıların yaptığı diğer aramalar özelliği varsayılan olarak etkinleştirilir. Bir başka ifadeyle halihazırda aktif konumdadır. Masaüstü veya mobil cihazınız yardımıyla bu özelliği kolaylıkta test edebilirsiniz. Bunun için Google arama motorunun sorgu ekranını açmanız ve popüler bir sözcük üzerinden sorgulama yapmanız yeterli. İlk iki üç internet sitesinin ardından bu özellikle karşılaşabilirsiniz.

Kullanıcıların Yaptığı Diğer Aramalar Özelliğini Devre Dışı Bırakma

Alternatifsiz ve çok sayıda önemli kazanımı ile dikkat çeken, Google kullanıcılarının severek kullandığı bu özelliği deaktif konuma getirmek; devre dışı bırakmak son derece kolay. Bunun için öncelikle Google sayfasına erişmeli ve “Ayarlar” sekmesini ziyaret etmelisiniz. Ardından “Trend Olan Aramalarla Otomatik Olarak Doldur” ifadesini bulmalı ve “Popüler Aramaları Gösterme” butonuna tıklamalı ve son olarak bu işlemleri kaydetmelisiniz.

Kullanıcıların Yaptığı Diğer Aramalar Özelliği Nasıl Daha Verimli Kullanılabilir?

Google kullanıcılarının konforlu, pratik ve sonuç odaklı bir sorgu deneyimi elde etmeleri amacıyla geliştirilmiş bu özellikten farklı şekillerde yararlanmak ve bu sayede daha yüksek bir verim elde etmek pekala mümkün. Google arama motoru kullanım deneyimini ve elde edilecek verimi maksimize etmek adına yararlanabileceğiniz başlıca ipuçları şunlardır:

 

  • Anahtar Kelime (Keyword) – Arama Sorgusu Analizi

 

Özellik, on – line arama sorguları için Google arama motorunu kullanan diğer kullanıcıların geçmişteki ilgili arama sorgularını veya anahtar kelimeleri öne çıkarır. Öne çıkan anahtar kelimeler ve sorgularsa ilgili konuya dair popüler anahtar kelimeler ve sorgular olarak değerlendirilebilir. Bu sorgulara ve anahtar kelimelere dikkat etmek, başarılı bir içerik pazarlama stratejisi oluşturmak adına yararlı bir yaklaşımdır.

 

  • Arama Sonuçlarını Filtrelemek

 

Google kullanıcılarının geçmiş sorgularından hareketle, yapay zekası ve algoritması marifetiyle filtreleme yapan ve semantik standartta sonuçlar sunan bu özellik, arama sonuçlarına karmaşık ve geniş bir yelpazede sonuç çıkmamasına yardımcı olur. Bu sayede, kullanıcılar merak konusu sorguları hakkında daha isabetli, tutarlı ve net bilgilerle karşı karşıya kalır.

 

  • Alternatif Arama Sorguları

 

Kullanıcıların yaptığı diğer aramalar veya kullanıcılar bunları da soruyor özelliği, Google’ın diğer kullanıcılarının arama sorgularında kullandığı anahtar kelimelere dayalı bir sorgu sonucu çıkarır. Dolayısıyla, araştırılan konuya dair daha doğru bir anahtar kelime kullanılmışsa bu anahtar kelimelerden haberdar olunmasına ve bu sayede daha doğru sonuçlara ulaşılmasına olanak tanır.

 

  • Diğer Araçlarla Senkronizasyon

 

Google kullanıcı deneyimini artırmak amacıyla, kullanıcılarına sunduğu özelliklerin, servislerin ve hizmetlerin senkronize bir çerçevede çalışmasını hedefler. Kullanıcıların Yaptığı Diğer Aramalar veya Kullanıcılar Bunları da Soruyor özelliği de Google Trends ve Google Suggest dahil olmak üzere diğer servis ve hizmetlerle senkron bir şekilde işlev gösterir.